mandag 19. oktober 2009

Tankelufting!

Endelig kan jeg sette meg ned og virkelig ta det med ro og bare tenke på hva som egentlig skjer/har skjedd idag.. phu...

Dagen startet greit med noe våken inatt med begge. Lillebror var våken et par ganger og spiste i 3 tiden, storesøster tisset i 2 tiden. Kl 5.45 og ville egentlig stå opp, etter en times overtalelse inkludert beleiskift og foring, så sovnet han endelig og vi ble begge vekket 9.10 :) Herlig!

Mannen kom hjem fra nattevakt og bare la seg og klaget over vondt i magen igjen. Jeg ringte fastlegen for han og fikk han inn på en time der! Jeg dro å leverte begge ungene hos svigers og vekket han når jeg kom hjem og han dro velvillig til legen. Jeg tuslet ned i kjelleren og ryddet og begynte å vaske da jeg fikk en telefon: "Jeg må legges inn på Ahus jeg" sa det i andre enden. Så da måtte jeg bare la moppen ligge og pakke sekken hans med skift, slippers og toalettmappe. Så var avgårde til akuttmottaket.

Vel fremme fikk vi beskjed om at det kunne ta tid, no shit!!! Var der 14, ble tatt inn i 15 tiden, jeg dro 16 (hente barn og spise middag) og fikk beskjed i 17 tiden at han endelig hadde fått komme inn. Blodprøver og andre prøver også til røntgen.
Jeg drasset med meg barn og svigermor for å hente lommeboka mi (som jeg selvfølgelig måtte glemme hos han) da hadde han endelig fått drypp og et rom!

Fått et par tekstmeldinger etterpå og de har endelig stilt en foreløpig diagnose! Gallestein som har kilt seg fast + høye leververdier (han var ikke langt fra å bli gul) + høy crp (150). Han er satt på antibiotika på drypp over natten og om det ikke funker må den opereres ut...

Og jeg som skulle på skolen imorgen for en gangs skyld og til tannlegen etter skolen... Har fått ordnet det sånn at snuppa hentes av Tante M i barnehagen for det ville hun når jeg sa at mamma ikke kunne hente og lillebror passes av svigermor mens jeg borrer i tennene min.. Herregud for et stress, jeg er så glad jeg ikke er alene mor nå ja!!!!!

Nå sover de søte små og jeg har en liten plan på å vaske ferdig i kjelleren (som jeg begynte på kl 13 idag) men lillebror som var våken i 2 sekunder istad tror jeg har bæsja og da kommer han vel til å våkne snart igjen... Jaja, jeg får tusle ned så får vi se hvor lenge jeg får holde på! Noe må jeg iihvertfall få gjort jeg også, jeg har jo egentlig litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått gjort stort der nede..

(memo to myself: Det kommer en mann imorgen og skal se på stellekommoden kl 18)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar