fredag 16. oktober 2009

Phu, sliten jeg...

Og en forkjølelse oppå alt annet hjelper jo ikke akkurat på formen min kjenner jeg. Kroppen er skikkelig skakkjørt akkurat nå og jeg trenger litt tid til egenpleie, men det er ikke aktuelt når mannen jobber hele helgen. Mor får bare stå på og gjøre det beste ut av det..

Natten gikk ok, ikke så mye våken men hadde en litt lengre sutreperiode på 30-40 min rundt 3. Sovnet og sov til 6.15 og fikk da mat, og bæsja selvfølgelig... Og ville jo egentlig ikke sove noe mer etter det, men vi prøvde.. 7.30 ga jeg opp og en lykkelig lillebror ble med på badet mens jeg tok en dusj.. Heldigvis klarte han å sysselsette seg selv så jeg fikk tatt en rask dusj får han ble lei av å sitte der! Frokost og litt lek før storesøster stod opp og fikk frokost. En stille og rolig morgen, men det var bare da det var det også *sukk*

Tilbake fra barnehagen sov jo lillebror og jeg puttet han i seng (hadde kanskje sovet 10 min) og etter 2 min våkner han og hoster, vil ikke sove mer enda så mye jeg prøver... Ender tilslutt med at han tas opp og spiser sammen med mannen og vi dra til baby og barn messa - da sovner han endelig! Sover vel ca 45 min i vogna og er ganske blid etterpå.

Messa var et kapitell for seg selv, ble skikkelig skuffa jeg... Har jo vært et par ganger på foreldre og barn messa og den har jo vært bra! Mange stand og mye tilbud, men denne messa (arrangert av noen andre) var det bare halve hallen som var fylt med stands (da inkludert cafe, ammerom og stellerom) og så langt jeg kunne seg så var det ikke mange gode tilbud der heller. Det er sikkert bra om man drar lørdag/søndag da det er aktiviteter, men om man bare skulle se i selve hallen så var den rett og slett dårlig!!

Ettermiddagen har jeg brukt til å prøve å få lillebror til å sove mer, men den gang ei. Han sovner kanskje og sover 5 min, men hoster seg våken igjen.. Har lekt masse med storesøster og kosa oss. Lillebror la seg 18.30 og sov faktisk en hel time uten å være våken, men når jeg skal begynne å legge storesøster ja da skal han jo våkne og våkne og våkne!!! Så da endte jeg opp meg å fly mellom han og prøve å legge henne samtidig.. Ikke rart man blir sliten i topplokket av sånne dager!!!

Kjenner jeg gruer meg til natten og de 2 neste dagene. Mannen jobber netter og da sover han hele dagen noe som gjør at vi må være stille om vi er hjemme eller finne på noe. Og jeg får ingen hjelt annet enn kanskje 1-2 timer på ettermiddagen... Det er nå man skulle ønske man hadde hatt barnevakt ja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar