mandag 12. oktober 2009

Herremin for en dag!!!

Ja, den var jammen ikke morsom i det hele tatt!!!

Kan jo starte med natten... Helt grei, men var våken fra 02.30-03.30 av uvisse grunner. Sov da til 5.30-mat også videre til 8.30! Lillemor var oppe 7.30 og tisset og gikk rett tilbake i seng, hun som vekket oss alle 8.30 idag :) Herlig med en litt sen morgen også kjenner jeg!

Så kjøre lillesnuppa i barnehagen og hjem til en god, varm og deilig dusj for så å oppdage at når jeg da var ferdig med dusjen min så var gulvet dekket av vann!!!!!!!!!! Ikke bare litt, men så mye at det nesten rant ut i gangen (og det er sikkert 10 cm opp til dørlista). Shit!!! Heldigvis var mannen hjemme og satt raskt igang med å tømme gulvet for vann (opp i badekaret med det) og så åpne sluket, men så var det vannlåsen da... Den får vi ikke rikket opp, den er nok rustet eller noe *sukk* Så vi får ikke opp det som tetter og kan ikke bruke badakr/dusj eller vasken noe særlig på badet (samt at det lukter skikkelig ille der inne etter at de har gravd i sluket).
Som om ikke det var nok rant det vann ned i boden under badet. Det viser seg at det ikke er slukmansjett rundt sluket (noe som er påkrevd ihh til våtromsnormen) og dermed renner det da over det sluket som er der og ned langs rørene - dvs det finnes ikke tett og membranen som liksom er der, den funker ikke!
Vurderer sterkt å dra en tur i banken og be om et lite lån for å kunne pusse opp badet pronto!

Ellers er det et par annonser ute på finn fra oss, endelig motorsykkelen som skal selges og et par småting (babyutstyr). Skal også legge ut en Jøtul peis som bare står der og støver, sjekket raskt på finn og det finnes et par til salgs og de ligger til 2-3000 !!! Ble litt sjokkert når jeg så den prisen, trodde kanskje vi kunne få et par hundre for den jeg..

Var i bursdag igår også, til en kompis av storesnupp. Koselig med bursdag og snuppa storkoser seg med vennene sine. Lillebror synes det kanskje ble litt i overkant og trivdes best på fanget.
Etter bursdag var det besøk hos svigers - fra det ene kakefatet til det andre - alltid koselig, men ikke så koselig med en sovende mann (en smule sliten etter en kompiskveld) og litt trøtt barn. Lillebror sov 1 1/2 time i vogna og syntes slett ikke det var moro å våkne eller bli tatt opp av noen andre.. Gikk seg til etterhvert da!

Ikveld har jeg skrudd sammen den nye tvbenken for pappa har lovet å komme innom imorgen å hjelpe mannen å flytte tvkontakta! Endelig kan jeg ommøblere den lille stua slik jeg har ønsket leeenge!!!

Nytt om den minste: Han kommer seg stadig bedre fremover :) Åler seg framover men blir veldig sinna om han ikke kommer seg fort nok frem eller bare ikke gidder å ligge der! Også vinker han :) Så søøøt da. Det kommer noen og han setter igang med å vinke med stor entusiasme!

Nytt om den største: Hun har kommet et stadie lenger i tegning! Fra å tengne hodefoting (et hode med føtter) tegnet hun idag et menneske med kropp og hender og føtter! Så flott og en stolt mor (som har lært dette med tegneutvikling på skolen)

Imorgen står det mer skruing av møbler på tapetet (måtte gi meg fordi jeg vekket barna med bankingen min), vaske kjellergulvene og kanskje begynne på skapene på soverommet på kvelden. Men det er tannlege kl 14 imorgen også *grøss*
Og besøk fra mamma og pappa!

Så da krysser jeg fingrene for en flott natt og ønsker alle det samme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar