søndag 13. desember 2009

Nye rutiner, tur og grønnsåpe.

Æsj, nå skulle jeg være flink å endelig legge ut en film av poden som rusler og bilder fra turen idag. Men tror dere den bluetooht greia funker? Nope, finner ikke driveren og jeg får ikke sendt til pc... BAH... SÅ da blir det ingen Truls som går idag heller.. (og jeg som hadde så lyst til å vise frem hvor flink han er..)

Nå har vi hatt 2 bra netter :) HURRA! (kanskje litt forsiktig med den ropingen om det ikke skulle være en varig endring dette her). På fredag la jeg lillemann kl 20 istedenfor pga en litt senere dupp og holdt han litt lenger oppe enn jeg pleier, la en pute i senga hans og tok på han ullepysj. Dette resulterte i at han sov fra 20-04 med bare 3-4 smokkedytt!!! Deretter litt småkrangling frem til 05 - pupp og sove til 08! Mor fornøyd med å være "uthvilt" ja! Inatt sov han fra 20-6.30 med bare noen smokkedytt, men da var det også litt vanskelig å sovne igjen. Slumret litt frem til 7.30 og fikk komme opp til oss og turne. Stod opp 8. Så nå krysser jeg fingrene for at dette er den nye trenden i heimen!

Igår var det på tur til Asker for å besøke farmor. Er litt vemodig å dra dit synes jeg, er liksom så tomt i huset der etter at "bestefar T" gikk bort 02 august i år. (døde plutselig på tur på fjellet 75 år gammel). Godt å se at farmor klarer seg så bra som hun gjør, det varmer hjertet :)

Idag har vi vært en tur i Losby. Grillet pølser, drukket kakao og spist sjokolade. En meget fornøyd og sliten snuppe etter 2 timer ute i kulden. Lillebror kosa seg også masse. Hadde nesten trodd han skulle bli sint og sur pga kulde, klær og alt annet, men han storkosa seg med brødskive, pølse og kjeks. Han slapp ikke den kjeksen før han sovnet tror jeg :) Begge to sovnet momentant (en i vogna 2 meter etter at vi forlot plassen vi var og en i bilen på vei hjem) og sov lenge. Ikke akkurat noe sjakktrekk med hun eldste for det resulterer jo bare i sein natt i kveld... Koselig tur sammen med svigers :)

pizza til middag/kvelds og gulvvask etter barnas legging - phu, jeg er sliten nå kjenner jeg og det er nok ikke så altfor lenge før senga kaller... En ny dag og en ny uke imorgen :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar