onsdag 9. desember 2009

15 dager igjen til jul :)

Men julestemningen har enda uteblitt for min del.. I alt styret med eksamen har jeg liksom skjøvet tankene om julen litt unna, men jeg har handlet julegaver og pyntet litt hjemme. Tror at når man blir større mister julen noe av magien pga stress. Man stresser med å bli ferdig med alt man skal rekke; vasking, handle gaver, pynting, baking. Men er det virkelig noe å stresse for? Jula kommer da på samme tid hvert eneste år!
I år er min plan å stresse mindre og kose meg mer :) Jeg har handlet de fleste julegavene som trengs, må bestille et par stykker men det gjør jeg imorgen tenker jeg og de andre er planlagt og skal bare kjøpes. Julekortbilde er ikke tatt, men får jo ikke tatt et fint bilde i snøen heller så da må vi tenke litt alternativ, blir nok sofaen tror jeg :) Så er det å sende ut julekort så fort som mulig.

2 slag er bakt til jul i år, det blir jo ikke spist så altfor mye småkaker her i huset. Sandnøtter og pepperkaker og planen er å lage marspiankonfekt og pepperkakehus i tillegg. Huset er ganske ryddig og nå ganske rent et par timer til (vasket gulvene i går kveld), så er da ajour med det meste :) deilig!

Har trent - er støl. Takken for at man lar det gå for lenge mellom hver gang er de fantastisk støle musklene.. Får ta en økt til denne uka så jeg sjokker kroppen igang igjen. Ikke faen om jeg skal la den ribba sette seg utenpå det jeg prøer å bli kvitt!!

Var innom nye jobben igår og fikk et veldig positivt inntrykk! Gleder meg til å ta fatt på oppgaven med å være pedagogisk leder på en småbarnsavdeling. 9 søte troll :) Blir moro å få brukt det jeg lærer på skolen til noe fornuftig også tror jeg.. hehe.. Skal tilbake imorgen for å spikre avtale om 60% stilling + en vikarkontrakt for alt det ekstra jeg kan jobbe. Så da har jeg en spennende jobb ihvertfall frem til oktober 2010, så får vi se hva som skjer etter det igjen :) Målet er en fast jobb i en kommunal barnehage ikke så langt unna hjemmet. Har lyst til å ha kortest mulig reisevei fra hjemme-barnehage-jobb (ønskedrøm) så får følge med på finn og kommunesidene fremover! Vet det kommer en kommunalutlysning i januar ihvertfall fra skedsmo.

Nok svada nå, hehe.. Barrseltreff om 25 minutter men poden sover.. Skal ikke vekke han idag så da kommer vi nok ikke til kl 12 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar