onsdag 3. november 2010

November og praksis

Vi lar oktober legge seg bak oss og skriver nå november. Enda en høstmåned er unnagjort og vi går vinteren i møte. Vi har skrudd klokken mot sommeren - tilbake og mørket kommer stadig fortere på kvelden. Det er herlig å tenne masse stearinlys på kvelden og varme seg med pelspledd og en varm kopp te. Det er virkelig mørketid og det kjennes på kroppen..

November gir også mange nye utfordringer. Nå er det praksis som gjelder (ulønnet sådann) og jeg skal være i en annen barnehage, et annet miljø, i 6 hele uker. Der skal jeg jobbe ræva av meg med alt som skolen mener man skal gjennomføre, dokumentere og reflektere. Vi skal gjennom forskjellige oppgaver, observasjon og lederuke. Lederuke blir for meg en litt surrealistisk opplevelse, det er jo jobben min jeg skal gjøre, bare på en annen arbeidsplass der jeg ikke kjenner noen (kjenner vel noen, men ikke så godt da). Jeg kommer meg vel gjennom dette også, som alt annet jeg bestemmer meg for :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar