onsdag 3. november 2010

4 årskontroll

Igår var vi på 4 årskontroll, jeg og snuppelure :)
Har prøvd å forberede henne bittelitt på hva som skal skje ved å vise brosjyren som kom med timeavtalen og snakke litt om det som skulle skje.
Først hos legen der hun sjekket synet, motorikk og litt anatomi (lytte på hjerte. lunger og se på øre og øye). Snuppelur måtte se på en tavle med symboler og kunne gjengi alle der man skulle se ihvertfall 3 av 5 (ikke arvet mammas øyer enda ihvertfall), hun skulle se på sånn tavle der man ser ting i prikker og så alt med en gang (mamman så bare prikker... hehe... og det er pga øyeoprasjonen min det da). Hun måtte tegne litt, ta imot en ball og hoppe over et tau med samlede bein samt hinke. Alt så bra ut og hun ble godkjent av legen.

Hos helsesøster skulle språket sjekkes ut. Preposisjoner, se på bilder og fortelle, farger, telling og tegning. Snakket også litt om hvordan hun har det og hvordan vi opplever at hun har det. Alt tilsier at hun har det helt supert untatt det med at hun tisser og bæsjer endel på seg, og det synes vi som foreldre er ganske så frustrerende! Men her skal jeg nok også jobbe mer med meg selv som mor og hvordan jeg egentlig takler og håndterer denne typen situasjoner.

Vitale mål 02.11.2010 (4 år og 3mnd): 102 cm lang og 15,5 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar