lørdag 6. november 2010

Helg igjen...

1 uke har flydd av gårde og jeg har vært i praksis hele uken. Nytt arbeidssted og nye kolleger + en helt annen måte å være meg. Jeg skal være student! Herlig men samtidig jævlig.. Det er så vanvittig mye jeg skal gjøre de korte 6 ukene (som nå er bare 5) at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne...... Hjelpes!!!

Men jeg har nå fått lest litt fag, og det er faktisk ganske spennende litteratur jeg gravd frem! Jeg har begynt å fatte interesse for Reggio Emilia pedagogikken og denne boken (lyttende pedagogikk) er mye innenfor dette med dokumentasjo og refleksjon som Reggio Emilia snakker om. Har egentlig lyst til å lære enda mer om dette og kanskje bruke det til noe mer fornuftig :)

Imorgen skal svigermor passe de søte små mens mor skriver didaktiske planer for neste uke, Jeg skal 2 samlingsstunder og 22 (eller var det 1?) aktivitet som jeg skal gjennomføre neste uke sammen med en haug med observasjoner. Men jeg er klar! Jeg har en plan for hva og hvem jeg skal observere og i forhold til hvilken problemstilling samt at jeg har en viss peiling på hva det didaktiske opplegget mitt skal være. Jeg må bare få det ned og ut av hodet mitt :) hehe...

Jeg har også (skrekk og gru) sendt en forespørsel til kommunen om de ikke har lyst til å satse på en student! Jeg har jo lyst til at noen faktisk skal sponse min utdanning og dermed satse på meg. Jeg binder meg gjerne om jeg får napp... Grugleder meg til neste uke, kanskje jeg får noen svar?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar