lørdag 20. november 2010

Praksis - I like it!

Så herlig det er å "bare" være student og ikke tenke på alt som man må gjøre, burde gjøre og skal gjøre på jobben! Dette trengte jeg virkelig!!!!
Jeg er jo på en småbarnsavdeling med 11 små troll. De sover omtrent halvparten av tiden, resten går med på spising, bleieskift, utelek og andre aktiviteter som kan skvises inn. Jeg koser meg jeg :)

Er nå halvveis med praksisperioden på 6 uker og neste uke begynner jeg med mitt didaktiske opplegg, skal ha veiledning med veileder fra høyskolen og midtveisvurdering. Grugleder meg til uken som kommer!!! Mest av alt gruer jeg meg egentlig til dette opplegget, for det er egentlig veldig vanskelig å gjenomføre for barna er så små.. Teksten jeg skal arbeide med er skrevet om et par ganger allerede og jeg kjenner meg ikke sikker på denne avslutningen jeg skal ha.. Jaja, det får gå som det går, det viktigste er vel å få med seg hva jeg har gjort, hvorfor jeg har gjort det samt en refleksjonsbit i etterkant..

Har forresten fått så mange ideer til hvordan jeg ønsker å arbeide med min egen avdeling, noe er funnet i fagbøker og noe er funnet ved praksisplassen. Er herlig når jeg endelig har en plan for hvordan jeg vil at det skal være på "min" avdeling!!! Nå må jeg bare begynne å skrive månedsplaner med tema og aktiviteter som er forankret i rammeplan og barnehagens årsplan. Da kan jeg ihvertfall med go samvittighet si at jeg gjør det jeg er pålagt :) Har også endel tanker rundt selve møbleringen av avdelingen samt et fellesrom som egentlig er språkrom (som ikke funker idag)

Mange tanker en lørdagskveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar