lørdag 2. januar 2010

Et nytt år er over oss.

Og tankene for det nye året er mange!
Her skal det pusses opp både ute og inne, jeg skal slankes ihvertfall en 5 kilo, jeg skal begynne i ny jobb, gjøre ferdig et skoleår, og enda mer jeg har lyst til!

Nå sitter jeg å drømmer om et nytt kjøkken! Var innom et vennepar som hadde pusset opp kjøkkenet sitt og det var KJEMPELEKKERT!!! Så nå er det planlegging av nytt kjøkken i mitt hodet (og på ikeas tegneprogram) hehe.. Tror nok ikke pengene strekker til akkurat til et slikt prosjekt med det første, men det er jo lov å drømme og tegne litt?! Før et evt kjøkken er vi nødt til å ta badet som ikke er veldig bra. Det var nyoppusset når vi flyttet inn, men noen håndverker var vel ikke mannen som gjorde det.. Kjøkkenet var også pusset opp i 06/07, men det heller er ikke veldig bra på flere måter, og utrolig sterilt med bare sort og hvitt. Man kunne gjort sort/hvitt mer spennende enn akkurat denne varianten altså!

Så var det denne evinnelige slankingen da *sukk* Har fortsatt noen gravidkiloer som jeg ønsker bort + oppstramming. Derfor er målet å gå ned ca 1 kilo i måneden frem til mai for da skal vi til Spania! Håper jeg klarer det!!! Målet er å trene 1-2 ganger i uka + at jeg skal gå til buss/tog hver dag pga jobb og skole. Da skulle ihvertfall forbrenningen settes igang. Deretter må kostholdet endres, dvs slutte med snoping :) hehe.. Målet er satt og det er bare å sette igang!

Oppussingen av kjelleren håper jeg får en oppsving nå som mannen går ut i pappaperm. Jeg har lovet å gjøre en innsats ved å la han være i kjelleren så mye som mulig på ettermiddagene og det skal jeg klare. Jeg har tinget på en ettermiddag i uken til trening og resten er hans til disposisjon så lenge han trenger det, og jeg håper han bruker det :) Vi kommer til å trenge hver eneste ettermiddag for å komme i mål til trappen som kommer i slutten av februar. Har et lite håp om at til påsken er vi nesten ferdig inne. Dvs fått ungene på hvert sitt rom og plassert oss i kjelleren :) hehe..

Nyttårsaften var en koselig kveld med god mat og godt selskap. Ungene storkosa seg, men ble veldig slitne. Vi dro hjem i 1.30 tiden og snupp sov over. Lillebror ble med oss hjem og var ingen problem å legge. Naboen oppe hadde fest og vi hørte at de sang når vi satt i stua,  jeeej! Men klarte nå å sovne tilslutt da!

Imorgen er den aller siste dagen min hjemme med de 2 søte små før jeg er tilbake på skolebenken og som jobbemamma! Spent og forventningsfull men samtidig litt dårlig samvittighet fordi jeg skal være så mange timer borte bra mitt lille gull. Lurer på hvem av oss som kommer til å ha det værst....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar