tirsdag 28. desember 2010

Romjuls sysler :)

Julaften og enda fler dager er unnagjort i en fei med mange gode måltider og mette mager. Mye familiebesøk og litt ettertanker...

Julaften ble som den hør og bør startet med at nissen hadde lagt noe under treet til de små - filmer :) To små som frydet seg med filmer og strømpe med godis.
Deretter ribbe og det som hører med hos mamma og pappa. Bror og Farmor var også der! Det er så koselig å være sammen med mamma og pappa på julaften synes jeg, men det er annenhvert år.. (ønsker meg stort nok hus til at jeg kan be alle til jul hos oss jeg)
Barna fikk mange pakker og koste seg med å rive av papir og se hva som skjulte seg bak. Det var mye leker, noe klær, sengetøy og annet småtterier - meget fornøyde meg fangsten!

1 juledag er tradisjon i vår familie med julelunsj hos mormor og bestefar. Alle på mammas side av familie samles og spiser god mat, skravler og tar seg en øl. Koselig, men slitsomt med to små barn også..

2 juledag var det endelig tid for å åpne alle esker og se hva som egentlig var innkassert denne julen. Høy gledefaktor over alt som kom opp av esker! Nesten julaften på nytt!!! Hehe..
Så var det middag hos svigers, godt å komme seg litt ut også, men kjente det sa litt stopp denne kvelden! Kaos hjemme også må man ut og i middag... hehe, men det var hyggelig lell!
Denne dagen er det også 1 år siden bestefar sovnet inn på bo og behandlingssenteret. Kl 10 fikk pappa en telefon om at han burde komme, men et par minutter etter var han allerede borte. Ubegripelig, men samtidig var det kanskje ikke helt uventet?! Han var en syk mann...

Jeg har fri hele romjula og enda godt er det, for her har feberen kommet etter at ei lita snuppe "landet" litt etter julaften. Mon tro om hun klarte å glede på seg en feber? Ikke vet jeg, men hadde ihvertfall feber fra søndag til mandag...

Idag er det lek og den siste julegaven som skal leveres. Blir gøy å se venner igjen tenker jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar