torsdag 23. desember 2010

Lille julaften og litt ettertanker...

På mandag ble jeg påkjørt bakfra på vei hjem fra jobben. Jeg kjørte faktisk meget pent for jeg kjente det var glatt, det var kaldt ute og.. Ved foten av Brøterbakken stopper bilen foran meg, en volvo, og skal svinge inn til venstre. Jeg stopper opp med god avstand bak han og venter, jeg har ikke hastverk. Han svinger og jeg titter i bakspeilet og legger merke til en bil som kommer meget fort bak meg *brak* og ulykken er et faktum. Les mer her: www.rb.no

Lettere sjokkert og med adrenalin i kroppen så det holdt klarte jeg å tenke så rasjonelt at jeg river opp damens dør og spør om det går bra, får en mann til å ringe 113, flytter bilen min mer ut av veien og avventer at alle nødetater kommer. Prater litt med han som ringte nødnummer og et par andre som stopper, ringer gubben og venter enda litt til. Akkurat nå virker det som en evighet før det kommer noen (i etterkant var det snakk om ca 6 minutter)
3 ambulanser, 3 brannbiler og 2 politibiler dukker opp og ordner og fikser, jeg sender den første ambulansen videre til damen i bilen bak, hun klaget over magesmerter, men jeg føler jeg blir stående lenge alene... Politi og ambulanse kommer til meg og jeg forteller hva som har skjedd og de i ambulansen skriver en rapport og nevner legevakta for sjekk. Jeg ønsket ikke det, jeg føler meg ok bare litt sjokket. Etter en evighet kommer mannen og snakker med de i ambulansen og jeg blir dimittert og kan kjøre videre - jeg kjører skjelvene og forsiktig ned bakken til barnehagen....

Bilen er skadet og jeg er uskadd, heldigvis hadde jeg ikke barna med meg i bilen!!!!!

Bilen funker, den er bare rimelig bulka bak og alle dører virker som de skal, bilen har vært på takst og skal inn den 10 januar for en aldri så liten facelift. Får leiebil da ihvertfall, for de estimerte ca 14 dager på verksted ihvertfall, lengre om de finner mer feil. Kan bare tenke på den fete regningen hennes forsikringsselskap kan vente seg!!!

Igår gikk jeg på jobb, funket det men når jeg kom meg hjem og fikk slappet av funket det ikke mer. Jeg må bare ta det med ro og det klarer jeg bare ikke på jobben, jeg klarer ikke begrense aktiviteten min...
Men vi fikk ihvertfall pyntet juletre da, det var koselig! Det er skikkelig barnepyntet :)

Nå skal jeg brette sammen litt klær, pleie meg selv enda litt mer og etterhvert hente barn og dra på julegrøt hos svigers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar