lørdag 18. juni 2011

En hektisk uke er over!

Her har dagene flydd avgårde i et heidundranes tempo og det er bare såvidt jeg har hengt med...
Kort oppsummert har jeg begynt å rydde i kjelleren, kastet et hengerlass med søppel, bakt en haug med kaker og rukket å ta en lusekur.

Jada, en av herlighetene ved å jobbe i barnehage er at man innimellom drar med seg ting hjem og denne gangen var jeg så heldig at jeg faktisk fant lus i håret mitt.. Så da var det bare å rive av sengetøyet og kokvaske det, sette håret i strikk og skyndte meg på nærmeste apotek. Kuret håret og har gredd og gredd i hele uka for at det skal bli borte. Idag har jeg rekuret og håper at det nå skal være helt borte. Skal fortsette å gre ofte og følge med for å se om jeg har kverket alle.

Kjeller boden har jeg tenkt på lenge, der er det mye rart der.... Og ikke minst fullt! Har hatt plan om å rydde der så fort jeg var ferdig med eksamen og kjente jeg hadde nok tid til det, men siden jeg begynte forrige helg har jeg ikke kommet altfor langt med det... Har ryddet nesten alt ut av boden, fylt opp en henger og har såvidt begynt å sette tilbake. Nå gjelder det å sortere og kvitte seg med mest mulig! Kjelleren her ser derfor ikke ut.. Det er ting overalt og jeg kjenner jeg kan sammenlikne meg med de i ekstreme samlere som de sender på tv. Jeg har også en sti fra trappa, gjennom kjellerstua og inn til soverommet :) hehe...

Har også fått ryddet en masse ute, så baksiden er nå søppelfri! Har også luket litt i hagen og rundt omkring og generelt prøvd å vedlikeholde utsiden her. Men må seriøst gjøre en større innsats med gjerde og andre ting før det begynner å se litt bedre ut her.

På onsdag var det sommerfest i barnehagen og bursdag for ei på jobben og jeg fikk jobben med å bake kake. Etter sommerfesten måtte jeg bare sette igang å bake enda mer kake for vi skulle jo feire bursdagen til meg, mamma og pappa på torsdag.
Jeg klarte å kræsje et sukkerbrød kl 22 om kvelden og måtte sette igang med en ny, men Truls på armen *sukk* Han har disse jekslene som plager han.. Ble et nytt sukkerbrød og en gutt i seng og mor i seng etterpå.

Torsdag var det feiring av bursdager hjemme hos mamma og pappa. Mat, kaker og kaffe, kjempekoselig og barna stortkoste seg med alle favorittene sine! En meget sliten mamma dro 2 slitne barn hjem, dusjet av alle moroa og la dem før jeg segnet om på sofaen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar